Lekcje języka polskiego w tym roku upływały pod znakiem innowacji pedagogicznej pt. Sposób na lekturę, która trwać będzie jeszcze dwa lata.
Nasze polonistki próbowały przekonać uczniów, że – wbrew powszechnym przekonaniom – czytanie lektur może być interesującym zajęciem, a każdą książkę można omówić w ten sposób, żeby trafiła ona do młodych ludzi. Czy to się udało?
W pracy z tekstem podczas lekcji pojawiały się elementy myślenia wizualnego, metoda projektów oraz metoda portfolio. Bywały momenty, w których uczniowie zapominali o tym, że to, co właśnie robią, to ciężka praca, i świetnie się bawili. Każdy uczeń – samodzielnie lub podczas lekcji – opracowywał teksty w osobnym Zeszycie lektur, gromadząc w ten sposób materiały, które okazują się kopalnią wiedzy podczas powtórek. Trzeba przyznać, że w niektórych zeszytach powstawały prawdziwe arcydzieła!
Szóstoklasiści naukę w klasach IV-VI podsumowali grą edukacyjną, która była jednym z ciekawszych wyzwań, których na lekcjach języka polskiego w tym roku nie brakowało.
AH, BN, ŁS