Eksperymentalne uczenie się ma dwie zasadnicze formy. Jest to uczenie się biologii, chemii poprzez przygotowywanie i wykonywanie eksperymentów oraz jest to także eksperymentalne uczenie się w ogóle, czyli stosowanie i próbowanie subiektywnie nowych sposobów nabywania umiejętności i wiedzy dla uczącego się.

Wykonywanie eksperymentów jest wymagającym sposobem nauczania i uczenia się. Jest różnie opisane w poradnikach o aktywizujących metodach nauczania i nie bez powodu zyskało popularność. Nauczyciel docenia to, że uczniowskie eksperymenty edukacyjne (choć niektóre ryzykowne) umożliwiają odniesienie umiejętności i wiedzy szkolnej do rzeczywistych problemów przyrodniczych, ale i społecznych, szkolnych, osobistych czy też rodzinnych. Warto eksperymentować!

Dzieci uwielbiają planować i wykonywać eksperymenty. Te eksperymenty wykonywaliśmy na zajęciach: „Sztuczny śnieg”, „Balon, który nie pęka”, „Gasnące świeczki”, „Eksperyment z wulkanem”.

Eksperymentujemy na maxa. Szukamy pomysłów, gromadzimy substraty, wykonujemy, obserwujemy i podajemy wnioski. Nasze ostatnie eksperymenty to: „Elektryzujący balon”, „Ciecz nienewtonowska”, „Dzbanek pełen kropli”, „Nurek Kartezjusza”, „Turbo gąsienica”, „Ręka robota”.

Polecamy Wam nasze ulubione strony z pomysłami:

Balonowe eksperymentowanie - Mądry Dzieciak - YouTube

https://www.bing.com/search?q=nauka+jest+fajna+eksperymenty&cvid=53c07577cef0442b809ac11426065872&aqs=edge.1.69i57j0l6.3624j0j1&pglt=515&FORM=A

Zbliżają się ferie, więc zapraszamy Was do aktywnego wypoczynku.

Eksperymenty ułatwiają zrozumienie świata przyrody, rozwijają wyobraźnie, a przy okazji można fajnie spędzić czas wolny.

Miłej zabawy, fotografujcie swoje pomysły, po powrocie pochwalicie się nimi w szkole.

Edyta Laskowska







ek1.jpg ek2.jpg ek3.jpg

ek4.jpg ek5.jpg ek6.jpg

ek7.jpg ek7a.jpg ek7b.jpg

f1.jpg f2.jpg f3.jpg

f5.jpg