Lekcje języka polskiego w tym roku upływały pod znakiem innowacji pedagogicznej pt. Sposób na lekturę, która trwać będzie jeszcze dwa lata.

Nasze polonistki próbowały przekonać uczniów, że – wbrew powszechnym przekonaniom – czytanie lektur może być interesującym zajęciem, a każdą książkę można omówić w ten sposób, żeby trafiła ona do młodych ludzi. Czy to się udało?

W pracy z tekstem podczas lekcji pojawiały się elementy myślenia wizualnego, metoda projektów oraz metoda portfolio. Bywały momenty, w których uczniowie zapominali o tym, że to, co właśnie robią, to ciężka praca, i świetnie się bawili. Każdy uczeń – samodzielnie lub podczas lekcji – opracowywał teksty w osobnym Zeszycie lektur, gromadząc w ten sposób materiały, które okazują się kopalnią wiedzy podczas powtórek. Trzeba przyznać, że w niektórych zeszytach powstawały prawdziwe arcydzieła!

Szóstoklasiści naukę w klasach IV-VI podsumowali grą edukacyjną, która była jednym z ciekawszych wyzwań, których na lekcjach języka polskiego w tym roku nie brakowało.

AH, BN, ŁS







in1.jpg in2.jpg in3.jpg

in4.jpg in5.jpg in6.jpg

in7.jpg in8.jpg in8a.jpg

in8b.jpg in8c.jpg in8d.jpg

in8e.jpg in9.jpg in9a.jpg

in9b.jpg in9e.jpg in9f.jpg

j1.jpg j1a.jpg j1c.jpg

j1e.jpg k1.jpg k2.jpg

k3.jpg