INNOWACJA "MALI TWÓRCY" PDF Drukuj Email
Piątek, 12. Maj 2017 22:24

     Innowacja "Mali twórcy" prowadzona w klasach 3 SP pozwala  na rozwijanie kreatywności, zainteresowań oraz talentów najmłodszych uczniów. Dzięki niej wychodzimy naprzeciw założeniu, iż szkoła jest nie tylko miejscem nauki ale i zabawy oraz rozwijania pasji i zainteresowań a szkolne mury nie mają kojarzyć się tylko i wyłącznie z obowiązkiem ale i przyjemnym spędzaniem czasu.

Szkoła podstawowa jest doskonałym miejscem na to by stworzyć uczniom warunki do rozwijania własnej twórczości. Trwająca w klasach 3 innowacja wzbogaca rozwój osobowości uczniów, pobudza ich do aktywności twórczej uwzględniając ich indywidualne możliwości i zainteresowania.
     Uczniowie w klasach najmłodszych potrzebują wsparcia ze strony nauczycieli, wychowawców oraz rodziców do wykorzystania w odpowiedni sposób własnego potencjału, którego często w tym wieku jeszcze sami nie potrafią zauważyć. Szkoła zatem może w doskonały sposób zapewnić dzieciom odpowiednie warunki do wszechstronnej aktywności, twórczego działania, samodzielności, chęci pogłębiania wiedzy, rozwijania kreatywnego myślenia i ciekawości świata , by nauka kojarzyła się nie tylko z obowiązkiem ale i radością.
     Uczniowie klas 3 SP uczestniczą przez cały rok 2016/2017 w innowacji pedagogicznej „Mali twórcy”, która w swoim założeniu wzbogaca naukę o zajęcia, które wprowadzają radość, przyjemność oraz rozbudzają ciekawość uczniów. Podczas zajęć tych rozwijamy zdolności artystyczne i twórcze uczniów w takich dziedzinach jak malarstwo, rzeźba, taniec, teatr itp. Podczas prowadzonych zajęć każde dziecko może wprowadzić coś swojego, swój pomysł na realizację określonego zadania, zaprezentować swój pomysł w sposób oryginalny, pomysłowy i nietuzinkowy. Proponowane zajęcia umożliwią każdemu uczniowi wyrażenie siebie poprzez własną twórczość i działanie. Różne dziedziny sztuki, na których opiera się innowacja dają możliwość sprawdzenia siebie, swoich upodobań oraz zapewniają osiąganie sukcesów bez przymusu, bez porażek oraz bez możliwości popełnienia błędu, gdyż każde twórcze działanie ucznia jest pożądane i z założenia dobre.