6 czerwca uczniowie klasy 5 i 6, którzy osiągnęli najwyższe wyniki w nauce historii w bieżącym roku szkolnym, uczestniczyli w nietypowej wycieczce.

Porannym pociągiem ze Spytkowic-Kępek wyruszyliśmy do Krakowa. Miasto królów przywitało nas nieco kapryśną pogodą, ale nie przeszkodziła nam ona w spacerze zabytkowym Rynkiem i jego uliczkami. Zakupiliśmy słynne krakowskie precelki, lody i w świetnych humorach udaliśmy się na Wzgórze Wawelskie. Niemal w samo południe rozpoczęła się przygoda na Zamku Królewskim na Wawelu. Wzięliśmy udział w grze terenowej, podczas której, wędrując wiekowymi komnatami i korytarzami, uczniowie szukali odpowiedzi na pytania z różnych dziedzin wiedzy – historii, języka polskiego, matematyki, sztuki, geografii, architektury, a nawet... łaciny!

Jednak dla młodych wędrowców nie wiedza była najważniejsza, porwała ich atmosfera Zamku, możliwość obcowania z przedmiotami, które niegdyś należały do władców i postaci, widniejących do tej pory tylko na stronach podręczników.

Po pasjonującej grze udaliśmy się do odnowionego w zeszłym roku Skarbca Królewskiego, który urzekał bogactwem i pięknem. W drodze powrotnej młodzież zakupiła pamiątki, a posiłek tradycyjnie zjedliśmy w restauracji McDonald’s.

Zmęczeni, ale uśmiechnięci i zadowoleni wyruszyliśmy w drogę powrotną, korzystając z dodatkowej atrakcji, którą była sama podróż nowoczesnym pociągiem Kolei Małopolskich.