SZLAKIEM DOLNEGO ŚLĄSKA PDF Drukuj Email
Środa, 05. Czerwiec 2019 19:05

Od dawna wyczekiwana 2-dniowa wycieczka do 3 zamków Dolnego Śląska i do ZOO we Wrocławiu rozpoczęła się wreszcie 29 maja 2019. Deszczowa pogoda w Spytkowicach nie odebrała nam humoru i chęci do zwiedzania. Nie opuszczała nas wiara i nadzieja na piękną wycieczkową pogodę. Tak też się stało.

Dolny Śląsk bez deszczu. Po 2 godzinnej podróży ukazał się  Zamek w Mosznej (niedaleko od Opola) Jego bajkowy wygląd z mnóstwem wieżyczek bardzo nas oczarował. Równie piękny był olbrzymi, okalający zamek ogród z sadzawką, starymi drzewami i cudownymi, kwitnącymi w różnych kolorach rododendronami.

Pamiątki, zdjęcia i dalsza podróż. Po 3 godzinach przywitał nas trzeci co do wielkości zamek w Polsce-Zamek Książ na przedmieściach Wałbrzycha. Z punktu widokowego przyglądnęliśmy się ogromnej  ,okazałej budowli.. I znów zdjęcia, pamiątki, chwila odpoczynku w ogrodzie zamkowym i jedziemy dalej.

Teraz udajemy się do Zamku Czocha w okolicy Świeradów Zdrój. Jest to całkiem inny zamek. Jest to zamek o charakterze obronnym, zbudowany na kwarcowych skałach .

Tutaj chwila odpoczynku i ruszamy wreszcie do Sobótki, do Domu Pielgrzyma, na kolacje i na nocleg.

A rano – kierunek Wrocław, Ostrów Tumski jako najstarsza część miasta z pięknymi zabytkami. W czasie zwiedzania przyglądały nam się Krasnale Wrocławskie. Interesujący był stary Uniwersytet Wrocławski z zabytkową Aulą. Potem wieża widokowa na cały Wrocław, rynek i katedra i….

Ruszamy wreszcie do ZOO, do Afrykarium, które robi jednak ogromne wrażenie. Zobaczyliśmy wiele zwierząt, których nie można spotkać w polskich lasach.

Późnym popołudniem udaliśmy się w kierunku Wadowic.

W wycieczce do Wrocławia uczestniczyły klasy VI z ZSP w Bachowicach oraz klasa V ze SP w Miejscu pod opieką nauczycielek:  E Kotowicz,  E. Bułki i J. Dębskiej.