Na szkolnym korytarzu można podziwiać prace uczniów klasy 4a i 4b, którzy brali udział w projekcie z języka angielskiego „Our favourite cartoon characters”.

Głównym zadaniem każdego uczestnika było wykonanie plakatu prezentującego jego ulubioną postać z kreskówki i zareklamowanie go poprzez stworzenie obszernego opisu.

Gratuluję pomysłów i kreatywnych wypowiedzi. Zapraszam do udziału w zbliżających się konkursach. Tym razem ćwiczymy dużo do konkursu ogólnopolskiego.

Marzena Chrapkiewicz

Uczniowie klasy 4b wraz z wychowawczynią panią Marzeną Chrapkiewicz, z początkiem roku 2024 podjęli się nowego wyzwania. Systematycznie, w każdy wtorek, odwiedzają wspólnie bibliotekę szkolną, w której wypożyczają po 1 książce tygodniowo.

W tym roku szkolnym nasza szkoła po raz kolejny wzięła udział w projekcie „BohaterON w Twojej Szkole”, który jest częścią VIII edycji ogólnopolskiej kampanii „BohaterON – włącz historię!”.

Wrzesień tego roku był ciepły i słoneczny, dlatego udało się zorganizować dwie wycieczki rowerowe szlakiem „Doliny Karpia”, a to wszystko w ramach innowacji z geografii i wychowania fizycznego.

Nasza szkoła po raz kolejny dołączyła do Ogólnopolskiego Programu „Świadomość Procentuje”. Przed nami 13 spotkań pełnych wiedzy, inspiracji i okazji do rozwoju dla uczniów, uczennic, nauczycieli i rodziców. To będzie czas rozbudzania potencjału, budowania wiary w siebie i swoje możliwości i odkrywania siebie.

Uczniowie z klas trzecich w roku szkolnym 2022/2023 uczestniczyli w Międzynarodowym Projekcie Edukacyjnym o nazwie: „Kreatywne Prace Plastyczne, który w naszej szkole był realizowany jako innowacja pedagogiczna i trwał od 1 września 2022 r. do 30 maja 2023 r.

Głównymi celami projektu było zaspokajanie naturalnej potrzeby tworzenia sztuki, wyzwalanie ekspresji twórczej, wspieranie harmonijnego rozwoju, kreatywności dzieci poprzez twórcze działania plastyczne.

Nasza szkoła wzięła udział w 2. edycji partnerskiego projektu „Lekcja Nieśmiecenia”, który był realizowany w ramach programu „Ekoedukacja” organizowanego przez Fundację Nasza Ziemia wraz z firmą Henkel Polska sp. z o.o. Projekt skierowany był do nauczycieli i uczniów polskich szkół. Jego celem była nie tylko teoretyczna, ale i praktyczna nauka ekologicznych nawyków związanych z segregacją odpadów.

Grupa uczniów klasy ósmej, członkowie klubu reporterów Bachowice Students’ TV news pod opieką pani Marzeny Chrapkiewicz pracowali przez ostatni miesiąc nad realizacją pierwszego filmu.

Czytelnictwo” zaczyna się od kołyski, na długo przed dniem, w którym dziecko zacznie samodzielnie składać litery. Dobrze dobrane książki rozwijają jego umysł i emocje, kształtują kompetencje językowe i zakorzeniają w kulturze, a jako pięknie zaprojektowane przedmioty umożliwiają pierwsze spotkanie ze sztuką. Przy mądrym wsparciu dorosłego literatura dziecięca staje się wspaniałym przewodnikiem pomagającym młodemu „czytelnikowi” odkrywać otaczający go świat, rozbudza jego wyobraźnię i inspiruje do twórczych praktyk.

Lekcje języka polskiego w tym roku upływały pod znakiem innowacji pedagogicznej pt. Sposób na lekturę, która trwać będzie jeszcze dwa lata.

Nasze polonistki próbowały przekonać uczniów, że – wbrew powszechnym przekonaniom – czytanie lektur może być interesującym zajęciem, a każdą książkę można omówić w ten sposób, żeby trafiła ona do młodych ludzi. Czy to się udało?